dilluns, 9 de febrer del 2015

L'EDUCACIÓ, EL MOVIMENT I JO

En la primera classe de l'assignatura, tots estàvem un tant perduts. No sabíem ben bé com anaven a desenvolupar-se els esdeveniments i pocs enteníem exactament de que tractava l’Educació del Moviment. Així que, en aquesta primera sessió es formularen les principals preguntes que ens anàvem a fer per a establir els fonaments de l’assignatura: Que és el moviment? que és l’educació?

Aquestes dues preguntes han resultat ser importantíssimes, i és que a partir d’aquestes han anat sorgint totes les demés. Encara que semblen molt simples, han sigut àrdues de respondre, ja que, la majoria solament teníem una concepció general de allò al que aquestes es referien i açò ens ha dut a un debat una mica filosòfic on els propis alumnes orientats pel professor hem intentat donar respostes a les diferents qüestions (els quatre cantons).


Finalment, i després d’arribar a la conclusió de que el moviment es pot entendre de moltes formes diferents, hem realitzat una pràctica per a veure com és la nostra concepció del moviment lligat a l’educació. Aquesta estaba basada en realitzar un dibuix personal lliure que ens evocara al títul d'aquest: "L'educació, el moviment i jo"


Ací vos deixe el dibuix que jo he realitzat.

Aquest dibuix hem representa a mi en un campionat de karate; he dibuixat açò, perquè és la primera imatge que m’ha vingut a la ment en pensar en alguna cosa que englobés: moviment, educació i a mi participant d’una forma activa d’aquestes dues coses, a la vegada que gaudint de fer-ho.

Es pot veure clarament com he fet personal el dibuix representant-me a mi amb el pel clar i fent un colp de peu al cap del meu contrincant, supose que açò es deu a que els colps de peu és el que sempre se m'ha donat millor en el kàrate i és una de les coses que més m'agrada entrenar i realitzar.

Pense que aquesta imatge ha sigut la meva primera elecció, ja que, he fet karate des de que tenia 6 anys, de manera que la disciplina que comporta aquest esport, junt amb els amics del club, l’entrenador, etc. Han sigut uns dels principals agents socialitzadors per a mi, a través dels quals he adquirit la cultura esportiva que avui tinc i que m’ha fet arribar a estudiar aquesta carrera. Per tant, puc dir que jo m’he educat realitzant aquest esport i segurament, si no ho haguera fet així, ara seria una persona totalment diferent.




1 comentari: